lördag 27 december 2014

Lite info för den som är intresserad att läsa :)

OM MIG
Namn - Daniela
Smeknamn - Alla anväder Dannu mest, men nu kallas jag allt möjligt annat också.
Ålder - 18 år fyller 19 i januari
Horoskop - Stenbock
Nuvarande skola - Prakticum i Helsingfors
Vad studerar du till - Närvårdare
Hårfärg - naturlig ljus brun färg och i nacken svart.
Ögonfärg - grön-grå och lite alla möjliga färger, vet faktist inte rikit själv.
Bästa i ditt utseende - hm... Jag vet inte allt säkert, man skall vara nöjd med sig själv.
Längd - 158 cm eller nånting i den längden.
Glasögon - Jo
Piercingar -  Ja, napakoru, huulikoru, vanliga örhängen 3 i ena örat och 2 i andra.
Tatuerginar - Nej inte ännu
Höger eller vänster hänt -  Höger hänt
Pojkvän - Jo, varit ihop över 2 år
Är du ofta stressad eller nervös av någonting - Nja nej, nångång kan nåt prov eller skoluppgifter nog stressa lite.
Är du blyg - Nä absolut inte, helt motsatsen
Har du något fordon - Nej, eller jo cykel
Vilken är din favoritglass - Mint-choklad är nog kanske bäst men allt går.
Tycker du om kaffe - Nä, absolut inte.

VÄNNER OCH NÄRA
Har du en bästa vän - Jo Anni <3
Har du många bra/nära vänner - Jo såklart.
Har du många kompisar - Jo eller hur man nu sen räknar men tillräckligt. Dom som jag har är jätte nära mig.
Har du vänner av det motsatta könet -  Jo såklart
Har du blivit mobbad någon gång - Jo
Har du husdjur - Jo en katt som är min
Älskar du din familj och vänner - Jo
Är du nöjd med dig själv - Jo
Känns det ofta att du inte orkar längre - Nä, har så många jag kan tala med.
Älskar du ditt liv och sättet hur du lever det - Jo
Någon nära vän som du saknar just nu - Annski som dog 20.5.2011

DITT RUM: 
Är ditt rum stort - Tillräckligt för mig
Tycker du om ditt rum - Jo
Många tavlor -  Nå inte en ända men jag har över 100 foton på väggen.
Har du affischer på väggarna - Nä men foton
Hurdan säng har du - En stor mjuk ljuvlig säng, inte dubbel men större än en vanlig.
Vilken färg är dina väggar i ditt rum - Ljusblåa

NÄR SENAST:
Tvättade du tänderna - Idag på morgonen
Kramade du någon - Idag, för en stund sen.
Var du i fyllan -
Röker du - Jo
När rökte du senast - för några minuter sen
Var du sorgsen -  På alla begravningar
Grät du av glädje - Hm.. ingen aning
Blev du lämnad av en pojke - För öhhh... vet inte länge sen över 2 år sen.

BLANDAT:
Vad står det i ditt första sms - E du hemma ?
Vem skickade ditt senaste sms - Anni
Vem ringde dig senast - Sonja
Vem ringde du senast - Mili
Föredrar du att ringa eller skicka sms - Nå det beror på vad du har för ärende.
Är dina föräldrar gifta eller skilda - skilda
Vilken är din favoritplats - Har ingen speciell men säkert hemma.
Vilken plats föredrar du minst - hm.. ingen
Var tror du att du befinner dig om tio år - Ingen aning säkert bor jag med min pojkvän nånstans.
Vad fick dig verkligen att skratta senast - När jag var på en fest så kunde jag inte pissa när min bästa vän var med mig inne på vesssan ;D
Sover du med eller utan kläder på dig - Utan sådär egentligen, har bara underbyxor på mig.
Hur många kuddar har du i sängen - 3 just nu.
Vems säng sov du i förra natten -  Min egen
Sov du med nån förra natten - Jo min pojkvän.
Vilken färgs skjorta har du på dig nu - Vit
Säg en sak du gör varje dag - Äter, sover, röker och är med mina vänner.
Hur mycket pengar har du för tillfället - Inte mycket alls
Vad var ditt senaste köp - Ja de kommer jag nog inte ihåg, jag tror jag köpte julklappar.
Vad väntar du på jätte mycket just nu - Nyåret
När såg du din mamma senast - Några minuter sen.
Vad åt du igår på kvällen - Bröd och te tror jag.
Titta åt vänster, vad ser du - Min pojkvän.
Vad lånade du för klädesplagg senast av någon - jag brukar nog aldrig låna nånting så ingenting.
Vad brukar du oftast göra på datorn -  Lite allt som facebook, lyssna på musik, blogga...
Har du växter i ditt rum - Nä
Har du sjukt någonstans för tillfället - Nä
Äter du mediciner nu - japp
När åkte du senast taxi - 31.10
När var du senast till sjukhus - Ja det kommer jag nog inte ihåg.
När var du senast väldigt upprörd - Ja säg de har ingen aning.
Första husdjuret - Två katter
Första semesterresa - Åland, Sverige eller Estland.
Första hobbyn - Ingen aning
Bästa filmen - Finns många bra, men jag är inte en film människa.
Bästa tv-programmet - Salatut elämät helt enkelt
Favoritfärg - Turkos och lila
Bästa artisten - Finns många bra
Favorit låt just nu - De var nog en svår fråga, det finns många bra.
Bästa sporten - Tycker inte sådär om nån sportgren
Favorit klädesplagg - Jeans och huppare eller sen nån annan mysig skjorta.
Favorit butik - Många bra :)
Tycker du om att shoppa - Jo det är det bästa jag vet. Bara man har pengar
Favorit ämne i skolan - Nåja inte finns de någo speciellt ja tycker extra mycket om.
Favorit djur - Jag är ingen djur vän
Favorit skor - Beror lite på vad det är för årstid.
Har du en egen dator - Jo
Har du en systemkamera - Jo
Samlar du på nånting - Jo mumin saker.
När vakna du i morse - 12.00 ungefär.
Vad var det första du tänkte när du vaknade - Ja inte nånting speciellt.
Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni - Nä, tror inte det
Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på - hm.. ingenting egentligen. Alkohol skulle no sitta en lördag kväll.
Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet idag - Ifolor
Vilken är den första låten du satt på idag - Har faktist int lyssna på nånting idag.
Hur länge har du skrivit blogg - ööh nog i flera år redan.
Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten - Jag kommer int ihåg men jag tror jag var på fest.
När fotade du något senast, och vad - Igår när vi var och skrinna.
Vad borde du göra idag - Int nånting extra
Vad ska du ha på dig idag - Kläder

IDAG: 
Vad gör du nu - Skriver det här inlägget färdigt och efter det skall jag vara med mina vänner som är här hemma hos oss.
Vad skall du göra senare - Det är en bra fråga ingen aning måst se vad vi hittar på.
Vad har du gjort idag -  Int nånting extra, funderat lite på Annis födelsedagsgåva.
Vad har du på dig - Farkkun och en huppari
Vad har du ätit idag - Mos och malet kött sås.

IMORGON: 
Hurdan är din dag imorgon - Det är söndag då så säkert bara ta det lungt.
Vad har du för planer tills imorgon - Ta det lugnt.
Vad tycker du inte om i morgondagen - hm... det ser vi imorgon.
Vad tycker du om med morgondagen - Ingen aning.

JUST NU:
Ditt humör - På jätte bra humör.
Vad lyssnar du på - På mina vänner som talar.
Tänker du på - Ingenting extra
Vad ser du på - Datorskärmen :)

I FRAMTIDEN: 
Vill du ha barn - Jo, såklart
Vill du gifta dig - Jo
Vilket yrke tänker du studera - Jag har blivit klar närvårdare så jag vet inte om jag vill studera vidare till nånting.
Var vill du bo - Ja, säg det.
Hurdan bil - Nån som går att köra med, men som ändå är fin.

DET BÄSTA I MOTSATTA KÖNET 
Ögonfärg - Nå, inte är det nån skillnad
Brunett eller blond - Jag tycker helt själv brunett är bättre.
Puss eller kram - Båda två
Lång eller kort - Ingen skillnad.
Känslig eller högljudd - Högljudd
Personlighet - Snäll, omtänksam, rolig...
Utseendet eller insidan - Jag rekommenderar nog insidan alla är perfekta på sitt eget sätt, men nu måste man ju alltid se på utseendet också.

HAR DU NÅGON GÅNG
Pussat en okänd person - Har nog kännt alla som jag pussat med.
Rökt - Ja
Druckigt alkohol - Jo många gånger
Rymt hemifrån - Nej, är inte så dum flicka ;)
Brutit ben - Ja
Slått någon - Nä inte på flit bara på misstag. Men har nog söndrat och slått massa annat sönder.
Pratat elakt bakom ryggen på någon - Nu har man ju gjort det också tyvärr
Gråtit i skolan - Jo
Fått stryk - Jo
Varit i en olycka - Nå jag har blivit på körd men inte annat.
Tagit något från en butik - Jo

VILKET VÄLJER DU
Choklad eller godis - Nå inget dera men då hellre godis tycker inte om choklad.
Pizza eller sallad - Sallad men pizza är ju nog helt gått ibland också.
Vinter eller sommar - Sommar
Höst eller vår - Hösten
Svart eller vit - Vit

FAMILJ
Med vem bor du -  Mamma och så är min syster hemma på veckosluten
Vad heter din mamma - Marina
Hur många syskon har du - 1 Tvillingsyster och  2 halv syskon.
Hur gammal är din yngsta syster eller bror - 2 år
Hur gammal är din älsta syster eller bror - Hon är lika gammal som jag alltså 18 år
I vilket land bor du - Finland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar